Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

ΚΛΕΦΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ

Του κ. Γιώργου Χρήστου

Η ΔΙΨΑ ΜΟΥ για διάβασμα κάθε είδους βιβλίου ,πηγαίνει πολύ πίσω.Ίσως μόλις έμαθα τα πρώτα γράμματα.Μόλις έμαθα να διαβάζω λοιπόν δεν μου ξέφευγε κανένα χαρτί που είχε επάνω του έστω και ένα γράμμα.Έπρεπε να το διαβάσω. Το τι ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ είχα διαβάσει δε λέγεται.Πού τους εύρισκα;.Μα στου Μανωλέρη το μαγαζί ,όπου υπήρχαν μπόλικοι για να τυλίγουν σαρδέλλες παστές και άλλα……διάφορα.
Ο Κουντουράς ήταν ο Αιγυπτιάνος ιδιοκτήτης του «ζευγαριού» που καλλιεργούσαμε,στα «Βνάρια»,στο Κοντοπούλι. Είχε το μεγαλύτερο πέτρινο σπίτι του χωριού, αρχοντικό σαν να λέμε, το οποίο φάνταζε στα παιδικά μου μάτια τεράστιο. Είχε ένα μεγάλο πέριορα που δεν φαινόταν τίποτε για να δεις ,καθώς και πολλά βοηθητικά σπιτάκια καθώς και ένα πηγάδι με νερό. Πήγαινα τακτικά σ’ αυτό το σπίτι άλλοτε για να τους πάω κάτι και άλλοτε για να τους κάνω καμιά δουλειά.
Κάποιο καλοκαίρι που είχαν έλθει στο χωριό, βρέθηκα στο σπίτι των Κουντουράδων δεν θυμάμαι για ποιο λόγο. Καθώς περιεργαζόμουν τις πολυθρόνες και τα τραπέζια,μιας κι εμεις δεν διαθέταμε παρά τουράκια και σοφράδες,το μάτι μου έπεσε πάνω σε ένα βιβλίο που ήταν παρατημένο πάνω σ’ ένα τραπέζι.Το… φερμάριζα όπως το άριστο κυνηγόσκυλο το θήραμα.Μικρό, βολικό, ντυμένο όμορφα μου γιάλισε αμέσως το μάτι. Ήμουν ίσως Δευτέρα Δημοτικού και έκανα κρα για να βρω να διαβάσω βιβλίο και θ’ άφηνα αυτό το κελεπούρι που έπεσε στην πλώρη μου;
Έκοβα βόλτες τριγύρω από το τραπέζι ,τάχα μου αδιάφορος,όταν σε μια στιγμή που δεν με πρόσεχε κανένας ,το αρπάζω το χώνω μέσα στον τσίτσο μου και ΣΜΟΥΓΛΟΥ-ΣΜΟΥΓΛΟΥ βγαίνω από την αυλή. Μόλις βγήκα ΔΙΝΩ ΜΙΑ ΡΕΝΤΑ και πηγαίνω κάπου μόνος μου,μακριά από αδιάκριτα μάτια,και με λαχτάρα το ανοίγω για ν’ αρχίσω το διάβασμα. Μόλις όμως το άνοιξα έπεσε ο ουρανός και με πλάκωσε. Μαχαιριά να μού έδινες στάλα αίματος δεν θα έβγαζα.Το βιβλίο ήταν γραμμένο σε… ξένη γλώσσα ,ίσως Αγγλικά,και ήταν μάλλον Αγία Γραφή γιατί είχε κι ένα σταυρό απ’ έξω. Άνθρακες ο θησαυρός!
Τα βάσανά μου όμως δεν τέλειωσαν εδώ. Εγώ το μοστράριζα στους φίλους μου για να καμαρώνω πως είχα βιβλίο,ώσπου το πήρε χαμπάρι ο Στράτος ο εγγονός του Κουντουρά με μάλωσε και μου το πήρε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου